24 Januari 2017

Tja wat kan ik vertellen? Ik ben positief aangelegd en blijf ik ook wel denken. Af en toe heb je het idee, ik trek gewoon de deur dicht. Dan heb je het met collega's, vrienden over en zeggen dan ook dingen tegen bewaar je over na moet denken en dan probeer ik de verstandigste te zijn. Lukt mij dan ook wel en neem het weer op mijn rug en dan is het goed. Wel goed uitgepraat en hou echt mijn mond niet meer. Soms moet de ander er dan even slikken, maar dat is zijn zijn/haar probleem. Maar goed afgelopen zondag zo'n dag geweest en ging met een redelijk goed gevoel de deur uit.
Vorige week de tweede week met mijn voedingspatroon te veranderen. Het gaat eigenlijk wel oké. Niet echt lekkere trek en anders pak ik een stuk fruit en iets anders heb ik toch niet in huis. Twee keer op de dag een shake en 's avonds gewoon groente. Je zal het niet geloven, maar ik eet ook sla en vindt het eigenlijk best lekker. Hahaha. Voel me prima en nu gewoon volhouden zo. Voor mij is dat niet echt moeilijk als er maar regelmaat in zit.
Het woon werk verkeer vindt best leuk en je ontmoet leuke/aardige mensen. Een praatje is zo gemaakt. Afgelopen maandag komt er een vrouw naar mij toe, hoi ken je mij nog? Ja natuurlijk.... ja ik had je al even niet gezien zegt ze en praten wat. Helaas reisde zij eerste klasse en ik tweede, want anders hadden we leuk kunnen kletsen. Nou en vandaag, vanuit mijn opstapplaats stap ik samen met een vrouwtje op de bus en gaan nagenoeg naast elkaar zitten. Hoi, zegt ze en kijkt me aan pakt mijn haar voelt er aan en Oh wat zie je er leuk uit en je haar, wat mooi joh. Je ziet er steeds mooier uit zien. In begin had ik wel, je kan wat styling gebruiken en nu hoeft het niet meer. Nou die kon ik weer in mijn broekzak steken. Wat is de wereld geweldig. We hebben tot aan Leiden zitten kletsen en kwam geen eind aan. Fijn om je zo op je gemak te voelen.
Afgelopen zaterdag een heerlijk dagje gehad. Rustig opstaan eten, douchen, opmaken, nog wat eten inslaan voor komende week. Praatje gemaakt met Monique. Toen richting de stad. Foto's laten maken voor mijn id-kaart en rijbewijs. Rond 3 uur afgesproken met Esther bij Pathé. We hebben een tentje opgezocht waar we wat konden drinken en ronduit zitten praten over hoe het met haar gaat en hoe ze zich voelt. Ik wil echt alles weten, want ja uiteindelijk komt mijn operatie er ook aan volgend jaar. We vonden het al wat rustig worden en de ober melde dat ze gingen sluiten. Ook met hem nog staan praten over de programma's op tv en met respect praat. Daarna hebben we de Griek opgezocht en heerlijk gegeten. Pret hebben we wel gehad en als afsluiter bij mijn, ik noem het maar mijn stamkroeg wat gedronken. Aan alles komt een eind ook al is het beren gezellig.

Morgen een dag vrij en zo'n in morgen. Heb een afspraak bij de gemeente Haarlemmermeer om mijn naam en geslacht te laten veranderen. Ook weer een dag om niet meer te vergeten. Alles op een rijtje gezet wat ik nog wil vragen en neem dat mee. Ik ga samen met Monique daar heen. Er zijn van die dingen om samen te doen ook ivm de kinderen. Veel weet ik al wel en zij ook, want dat wel verteld. Die zorg vind ik belangrijk om dat samen te doen. Vertellen richting onze kids wat er gebeurt en wat er komen gaat. Ik hoop zo dat het snel mijn naam en geslacht veranderd is, want dan kan ik iedereen op de hoogte stellen. Joep echt zooooo fijn. Eigenlijk kan ik niet wachten. Weer een stap de goede richting op.

Liefs Vicky xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten