04 Maart 2017



Er komt een tijd voor mij aan dat ik meer ruimte voor mezelf ga krijgen. De afgelopen weken bezig geweest met alle gegevens overal te veranderen en volgens mij het meeste wel gehad. Wat als laatste wil ik nog mijn diploma's laten veranderen. Daar krijg ik nog een terugkoppeling van. Momenten die voorbij gekomen zijn op het werk waar ikzelf geen grip op had heeft mij aan het denken gezet. Daar komt verandering in. Nu weer anderhalve week aan het werk na ziek geweest te zijn. Gaat lekker en voel me goed. Druk op het werk in verband met een ander systeem die in de lucht is gegaan. Relaxen thuis en op visite bij familie. De gewone dingen in het leven gaat gewoon door dus.
Ook kijk ik zeker vooruit en wat komt er nog. Lukt het financieel en wat wil je nog. Keuzes maken voor jezelf wat belangrijk is. Waar wil je voor gaan en verder. Je gaat zoeken en eigenlijk wist ik wat ik wilde. Mijn kinderen zijn mij dierbaar en probeer zo goed mogelijk met alles om te gaan. Het is lastig, maar kom er wel doorheen. Van Monique krijg ik veel te horen en dat is fijn wat er zoal gebeurd. Dat is fijn om op deze manier betrokken te zijn.
Afgelopen vrijdag na een drukke dag dus toch nog boodschappen gedaan. Kom ik dus Monique tegen en we lopen door de supermarkt. Doen dezelfde afslank programma dus kopen we zo'n beetje hetzelfde. Alleen zij had het al eerder gedaan en kwam de rest halen wat ze nog nodig had. Grappig hoor en buiten nog staan kletsen over Tim. Het gaat goed met hem en ook op school. En er omheen.
Vanavond viert onze dochter haar verjaardag en ik kan er niet bij zijn. Fijn dat ze afgelopen woensdagavond geweest is en een gezellige avond gehad. Ze is de hele avond wel nieuwsgierig geweest en keek veel naar mij.
Ze hadden nog wat stoelen nodig voor haar verjaardag dus bood mijn stoelen aan. Vanochtend gaat de telefoon en Monique staat al voor de deur om de stoelen te halen en ik ben nog niet klaar, maar zei is toch één van de weinigen die mij zo ziet. Bied een kop koffie aan en praten wat. Ga verder met opmaken en doe als laatste mijn pruik op. Ze vraagt wat mijn gevoel is zonder en met. Als ik mijn eigen haar naar achter doe zie ik mij als vrouw en zeker met pruik. Mijn eigen haar groeit, maar nog niet overal dus.... nou ja, ik heb goede hoop. Ook vraagt ze hoe ik mij de afgelopen twee jaar zie in veranderingen. Ja dat zeker en voel me echt veel vrouwelijker dan twee jaar geleden. Ook gezien met de pruiken die ik heb gehad. In begin veel geëxperimenteerd met make-up en zo. Nu gaat het stukken beter. Veel neutraler. Dat vindt zij ook. In begin vond ze het (travestie) om het zomaar even te zeggen, maar nu vindt ze mij echt transgender en veel vrouwelijker. Nu vindt ze het geen moeite mij overal te spreken zonder dat het beladen is. Tja we kennen elkaar al 25 jaar. Erg fijn om zo'n mooie compliment te krijgen van je ex-vrouw.
Vanmiddag had ik afgesproken met Nathalie om een leuke dag samen door te brengen. Eerst lekker wat gedronken en gegeten. De afspraak stond al voor vandaag, want er gaat toch wel speciaals gebeuren. Om meer mijn gevoelens te uiten ben ik opzoek gegaan naar iets wat mij zeker aantrekt en dat is voor mij verbonden zijn met mijn kinderen. Wel goed over nagedacht en laat een tatoeage zetten als het lukt op mijn bovenarm en anders op mijn schouder. Dus wij naar binnen en voelt goed, maar voordat ik ja zeg eerst duidelijk wat ik wil. De afspraak staat al vast en financieel valt het mee. Ik dacht echt twee keer zoveel kwijt te zijn. Even de belastingaangifte afwachten en dan kan hij gezet worden. Volgende week gaan we overleggen hoe het gaat worden. Heel spannend en heb er zin in. Verder zijn we door de stad geslenterd. Nathalie had me uitgenodigd bij haar thuis om gezellig te kletsen en te eten. Al met al een goed begin en al een geslaagd weekend. Voel me blij met de juiste mensen om mij heen, zo heel erg op mijn gemak. Niks of niemand staat in de weg en anders loop ik er gewoon omheen.
Wat ik morgen doe? Nou dat zien we morgen wel weer.

Liefs Vicky 👄👄👄


Geen opmerkingen:

Een reactie posten