Nieuwe manier van hormonen toedienen

Twee weken geleden mijn twee jaarlijkse controle gehad. En sinds vorige week gebruik ik iets anders. Doe ik op een andere manier mijn hormonen toedienen. Vanaf december 2016 gebruik ik hormonen pleisters. Eerst twee maal twee per week. Later anderhalf per twee keer per week. Dat ging goed hoor niks mis mee. Het enigste nadeel is wel in de loop van de tijd zie en merk je dat de vaste plaatsen waar ik ze plakte rode plekken ontstonden en moest schuiven om het te minderen wat niet handig was. Nu kon je ook zalf gaan gebruiken, maar dat wordt niet vergoed 😬. Pillen vindt ik niks en wordt medisch afgeraden als je ouder bent dan 45 jaar.
Ik gebruik nu een spray dat ik elke dag moet gebruiken. Twee keer een spray op mijn onderarm en laten drogen. Dit is een nieuwe manier om hormonen toe te dienen. Dit is wel zo makkelijk omdat ik dan geen pleisters meer hoef te plakken. Je ziet het niet. Ook geen gek gezicht als ik een bikini 👙 of badpak aan heb. Ik loop ook drie keer in de week hardlopen en de pleisters laten los. Dat is erg irritant moet je weten. Nu ben ik er van verlost gelukkig. Over nu vijf weken moet ik weer bloed prikken voor de hormonen spiegel te bekijken. Of ik blijf er twee per dag doen en anders drie. Ook kan ik een keuze maken om de wintermaanden pleisters te gebruiken en dan voor de zomermaanden de spray.
Ik moet zeggen dat het ook handig mee te nemen is als je op reis gaat. Ik denk dan wel dat ik een uitdraai meeneem die jezo bij de apotheek kan halen. Altijd makkelijk bij vragen. Ik merk het verschil nagenoeg niet. 

Deze spray wordt wel vergoed gelukkig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten