Vandaag 15 December een jaar verder



Ja geweldig ik ben een jaar verder. En nu? Nou gewoon verder gaan met ademen en genieten wat er nog gaat komen. Volgende week mijn laatste gesprek met mijn psycholoog en wellicht nog een afspraak ergens in 2018 nog eens. Krijg dan ook mijn verwijzing naar de plastische chirurgie om verder traject af te ronden. De operatie is het laatste deel om mij 100% vrouw te voelen. Dan kan ik nog meer genieten van het leven en niet meer beperkt te zijn. Wil toch ook gewoon naar een sauna en dat ik ook in een Turks stoombad kan gaan en zo. Komende weken nog een aantal afspraken zoals kijken naar een nieuw kapsel en controle bekken bodem bij mijn eigen therapeute. In ieder geval een afspraak elektrisch epileren en ook de combi laseren/epileren en dan moet jet genoeg zijn als ik zo beneden kijk. Laat haar ook kritisch kijken en hoor het wel en anders nog een keer extra.

Wat ik gemerkt heb het afgelopen jaar is dat je zelf echt het initiatief moet tonen en niet in afwachting moet gaan zitten. Zelf initiatief nemen vinden ze maar al te goed merk ik, want jij wilt dit en niet de psycholoog en artsen met assistenten. Zolang jij je laat horen en ik zeg niet dat het bij elke arts zo is merken ze wel hoe je erin staat. Natuurlijk heeft de arts het laatste woord, zo is dat gewoon, maar laat je wel horen. Ik vond dat mijn gesprekken best soepel gingen, alleen bij het laatste gesprek op 20 oktober niet. Oeh best pissig en mijn psycholoog gemaild en hij heeft het goed opgelost wat hij beloofd had. Nu maar afwachten of het geholpen heb en merk het volgende week vrijdag.

15 december is ook mijn verjaardag geworden en erg blij dat ik dit gedaan heb. Past beter bij mijn gevoel en zondag vier ik mijn verjaardag dus, maar eerst morgen een avondje genieten van de voorstelling van Mandy met al haar dans girls en boys. Het is heel jammer dat goede vrienden van mij er niet bij kunnen zijn, maar gezondheid gaat boven alles en denk aan ze. Mijn hart is bij hun.

Gaat het altijd zo goed met mij? Nee hoor niet altijd en op zijn tijd ook een gesprek nodig met een psycholoog bij mij in de buurt, mag je vest weten dat mijn hoofd ook wel behoorlijk vol kan zitten en krijg dat niet alleen weg met hardlopen. Dus met een goed, maar heftig gesprek gaat zeker weer goed komen. Gelukkig koppelt ze keihard de waarheid terug en zet mij weer met beide voeten op de grond. Thuis kan ik tegen de muur praten, maar die zegt niks terug 😂😂😂.

Liefs Vicky 👄👄👄


Geen opmerkingen:

Een reactie posten