11 Februari 2017


Acht maanden verder. Acht maanden ga ik door het leven als mezelf, vrouw dus. Tja de tijd vliegt voorbij wen you have fun . Mooie dingen meegemaakt en ook mindere. De leuke dingen zijn fijn en de mindere horen erbij. Dat geeft je stof tot nadenken. Desalniettemin het leven gaat gewoon door.
Vanaf 15 December real-life en aankomende woensdag alweer twee maanden verder. Aan best al aan veel dingen begonnen. Belangrijkste zijn de hormonen en anti testosteron. Ik merk al best wat bij mezelf. Mijn bh staat nu in middelste haakjes, want de eerste zit hij strak en omdat het gevoelig aanvoelt toch wel fijn om wat ruimte te creëren. Wat ik het aller prettigste vindt dat HIJ niks meer van zich laat weten. Komt door de anti testosteron. Echt heerlijk. Ik merk dat ik in mijn gezicht toch wel iets aan verandering ga zien, wat zachter en dat zeggen andere ook. Daarnaast de eerste afspraak gehad voor intake met er gelijk er achteraan ontharen gelaat en geslacht. 9 maart afspraak bij de KNO arts. Dan starten logopedie. Diezelfde dag tweede afspraak ontharen. Scheelt weer als je zoveel mogelijk plande op dezelfde dag. Twee weken mijn naamsverandering en geslacht laten wijzigen bij de gemeente Haarlemmermeer en vorige week id-kaart en rijbewijs veranderd. eigenlijk kon ik niet wachten, maar het is toch gelukt. Afgelopen donderdag dus bij mijn gemeente Haarlem mijn id-kaart en rijbewijs opgehaald. Ook bewijs BRP aangevraagd en gekregen. Heel makkelijk voor je hypotheek en dergelijke te veranderen en zo. Gisteren mijn werk gegevens direct laten wijzigen. Ik had al wel wat voorbereiding gedaan en dan is het makkelijk terug te mailen. Alles wat ik krijg wat betrekking op mijn transitie scan ik in en zet het in een apart mapje op mijn pc. Verzekeringen mail gestuurd en hypotheek wordt vandeweek geregeld. Vandaag bij de apotheek mijn gegevens veranderd. Ook even wat gehaald bij Appie en bij de op is op. Maak altijd een praatje met Robina, heel gezellig altijd. fijn om dan ook te horen dat ook alles klopt wat ik doe. Goed voor je ego en geeft je weer een extra boost zeg maar. En toen naar de stad. Eerst bij ING bank naar binnen. Was vorige week geweest en de dame zei toen, je bent goed gelukt..... vandaag toch even gevraagd, want ze was er nu ook om of zij een definitie kon geven. Ze zij dat ze totaal niet doorhad dat ik een transgender ben. Toen bij haar aan tafel kwam had ze het pas door toen ik ging praten. Pfff. ze is wel onder de indruk en complimenteerde mij. Toen begon ze over hoe je het noemt, ombouwen? Nou zeg ik, doe maar transformeren is fijner om te horen. Daarop volgende een heel leuk en open gesprek en tussendoor natuurlijk de dingen doen waarvoor ik kwam. Ook zij kon dus drie dingen tegelijkertijd. Hihihi.  ze heeft verder nog wat voor mij aangepast en vanmiddag kreeg ik al netjes een bericht van de ING met mevrouw... wat snel dan hé? Toen gelijk maar door naar de ABN AMRO om ook aldaar een wijziging te doen en ook fijn en snel geholpen. Nog langs de kapper geweest om mijn haar te knippen hoe ik het wil. Ik kwam binnen en vroegen of ze konden helpen. Ik zij nou... ik ben totaal niet tevreden... hahaha je had ze moeten zien. Nee hoor zij ik. Ik ben super blij en tevreden. Ook daar veel lol en fijn gesprek. Ze vinden het fijn om zo open te kunnen praten en ik ook. Geeft ook aan dat ik op diverse plekken waar ik kom een vertrouwen heb. Tja waar is dat niet. Zelfs bij Vodafone binnen top geholpen en alles stond al op mevrouw. Tuurlijk heb je kijkers en ik kijk ook. Ook loop ik overal en iedereen voorbij zonder aandacht te geven. Ik volg mijn intuïtie en klopt over het algemeen. Lekker even door de stad geslenterd. Mailtjes gestuurd naar de rest waar ik een abonnement heb en nu maar hopen dat ik alles gehad heb. Veel wordt ook via de gemeente geregeld. Zo ook je pensioen, ziekenfonds, huisarts  en dergelijke. Fijn, want dan hoef je er niet achter aan te gaan.

Tja en toen kwam gisteren ook nog de vraag van Thea mijn collega , en als je helemaal klaar bent met je transitie? Wat dan?
Dat is wel een hele mooie vraag. Nou allereerste genieten dat ik dan compleet vrouw ben. Mijn blog blijf ik schrijven, ook daarna. Het is toch iets van mij geworden. Genieten wat ik voel zowel vanbinnen, maar ook vanbuiten. Een relatie? Wat wil ik binnen een relatie? Trouwen? Nou.... denk het niet voor nu dan.  Of misschien heb ik dan iemand ontmoet. Past het dan met wat ik wil? ben ik tevreden met mezelf? Of wil ik toch iets veranderen? Blijf ik dit werk doen? Wil iets meer? Ik ben tevreden op dit moment en ook dan? Ga ik weer terug op de receptie als receptioniste? Heb ik dan een andere ambitie? Wil ik weer een Marathon lopen? Of is een halve marathon ook prima?
Wat ik wel weet is dat ik ga focussen op de toekomst met allebei mijn kids. Zeker de jongste.
Een relatie wordt zeker met een vrouw, maar wanneer? Ik ga niet zoeken en komt hopelijk vanzelf tegen of anderom.
Denken aan de toekomst is voor nu nog te ver weg, maar voordat je het weet.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten