Het voelt nu als thuis komen




Augustus 2014 heb ik dit huis mogen kopen en ben vier maanden bezig geweest met verbouwen. Buiten het toilet heb ik alles eruit gehaald en vernieuwd. Er werd toen al gezegd, maak het wit en oogt het groter. Ik vond dat geen goed idee en deed mijn eigen inbreng en het was toen dat alle deuren in de lak stonden (bruin). Voor buiten werd het root/bruin omdat het kozijn en deur ook die kleur hadden en achter is het wit geworden. In 2017 was ik het binnen wel beu en de deuren wit geschilderd ook omdat ik de meubels ook wilde hebben. De keuken is gebroken wit dus een mooie combi. Rond november vorig jaar kreeg ik het idee dat ik de buitenkant wilde opknappen, want de kozijnen waren nu echt aan vervanging toe. Zo gezegd zo gedaan zijn nu alle kozijnen en deuren buiten vervangen door kunststof kozijnen. Binnen wit en buiten cremewit en het ziet er prachtig uit. Zelf nog het ÊÊn en ander moeten schilderen en de rest is gedaan door het bedrijf. Vooraf aan de montage is eerst de voor en achterkant de gevels opnieuw gereinigd, gestraald en gevoegd. Ook de trap heb ik weer in de trappenlak gezet en ziet er prachtig uit.

Nu dat het af is en alles zo een beetje schoon is komt er weer rust in huis. Alles oogt een stuk lichter en ruimer. Boven ook en ben super blij mee. Geen gordijnen meer, maar verduistering jaloezie die op het raam zit en ruimte zo bespaard. De vensterbank is een stuk groter wat ik wilde. Op de vensterbanken staan nu ook leuke plantjes voor de sfeer. De foto lijsten zijn vervangen door andere en lichter van kleur. Kast op de logeerkamer is opgeruimd en in de bijkeuken een extra plank geplaatst.

Afgelopen weekend Inge en Esther geholpen met verhuizen en had ook al meegeholpen met schilderen en fijn dat ik het gedaan heb en ze hebben een prachtig huisje in een mooie omgeving. Ik ben gisteren weer naar huis gegaan en dan kom ik de straat in gewandeld en kijk naar mijn woning en dan wordt ik toch ontzettend blij. Mooi huis heb ik toch denk ik dan en een glimlach komt op mijn gezicht. De voordeur is precies hoe ik het wilde en de rest ook natuurlijk. Alle ramen gaan naar binnen open en niet naar buiten. Kan het ook makkelijker even open laten.
Ook wat dingetjes anders neergezet. Ben een blij mens. Langzaam aan wordt het steeds gezelliger. Niet dat het saai was hoor, maar soms is daar tijd voor nodig.

Liefs Vicky 👄👄👄







Geen opmerkingen:

Een reactie posten